Is de sollicitatiebrief uit? 

Mijn vriendin vroeg me of het een goed idee is, een vlog te maken om te solliciteren. Ik zei haar dat er bedrijven zijn waar ze alleen nog maar vlogs acccepteren. Dat vond zij heel goed, maar ik denk toch echt dat een vlog niet bij elke functie past. Bij een sales of creatieve functie snap ik het wel. Maar een administratief medewerkster – die gewoon een serieuze baan zoekt – zit er vast niet op te wachten een filmpje van zichzelf te maken. Staat ze ineens voor de spiegel tegen zichzelf te praten om te oefenen. En wie krijgt de vlog, die met veel ongemak gemaakt is, te zien? Alleen de recruiter, of gaat het de hele afdeling over? Maar goed, vlog je niet, dan val je bij voorbaat al af. Nou misschien moet ik dan ook maar gaan vloggen in plaats van bloggen? Kan ik vast oefenen om het solliciteren. 

Fijne zaterdag! 

Plaats een reactie